پیدا کردن دوست در محل کار

پیدا کردن دوست در محل کار

راه هایی برای پیدا کردن دوست در محل کار

اگر شما نیز شاغل هستید، ممکن است برقراری انواع روابط در محیط کار برایتان مسئله‌ساز باشد. پیدا کردن دوست در محل کار می‌تواند برای رفاه شخصی و حرفه‌ای شما مفید باشد. می‌تواند خلق‌وخوی، بهره‌وری، رشد شغلی و رضایت شغلی شما را بهبود بخشد. بااین‌حال، یافتن و حفظ روابط دوستانه در محل کار نیز می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به‌خصوص اگر تازه‌کار، خجالتی یا پرمشغله هستید.

در اینجا برخی از بهترین راه‌های پیدا کردن دوست در محل کار، بر اساس نتایج جستجوی وب که پیدا کردم، آورده شده است :

  • خودتان را به همکارانتان معرفی کنید و نام آنها را یاد بگیرید. این یک راه ساده اما مؤثر برای نشان‌دادن علاقه و احترام خود به آنها است. همچنین می‌توانید از احوالپرسی استفاده کنید و سؤال بپرسید تا مکالمه را شروع کنید و با آنها بیشتر آشنا شوید.
  • میان‌وعده‌ها یا خوراکی‌ها را برای به اشتراک گذاشتن با همکاران خود بیاورید. این یک راه عالی برای جذب افراد به سمت میز یا اتاق استراحت و ارائه چیزهای خوشمزه به آنها است. شما همچنین می‌توانید از این فرصت برای چت کردن با آنها و ارتباط با غذا استفاده کنید.
  • در رویدادهای کاری خارج از دفتر شرکت کنید یا برنامه‌ریزی کنید. این می‌تواند یک ناهار معمولی، یک ساعت شاد، استراحت قهوه یا گردش تیمی باشد. شرکت در فعالیت‌های اجتماعی با همکارانتان می‌تواند به شما کمک کند آرامش داشته باشید، خوش بگذرانید و آنها را از دید دیگری ببینید. همچنین می‌توانید رویدادهایی را پیشنهاد یا سازمان‌دهی کنید که با علایق یا سرگرمی‌های شما مطابقت دارند، مانند یک باشگاه کتاب، یک بازی ورزشی، یا یک شب چیزهای بی‌اهمیت.
  • به عضویت یا ایجاد باشگاه‌ها یا گروه‌ها در شرکت خود بپردازید. این می‌تواند یک گروه توسعه حرفه‌ای، یک برنامه سلامتی، یک ابتکار داوطلبانه، یا یک کمیته تنوع و شمول باشد. پیوستن یا ایجاد باشگاه‌ها یا گروه‌ها می‌تواند به شما کمک کند با افرادی آشنا شوید که ارزش‌ها، اهداف یا علایق شما را به اشتراک می‌گذارند. همچنین می‌توانید مهارت‌های جدیدی بیاموزید، به یک هدف کمک کنید، یا از یکدیگر حمایت کنید.
  • از همکاران خود حمایت و کمک کنید. این می‌تواند به‌سادگی تعریف‌کردن، بازخورد دادن، کمک‌کردن، یا گوش‌دادن به مشکل های آنها باشد. حمایت و کمک‌کردن می‌تواند به همکارانتان نشان دهد که به آنها و کارشان اهمیت می‌دهید. همچنین می‌تواند اعتماد، احترام و قدردانی را در بین شما ایجاد کند.
بیشتر بخوانید:  آیا خشونت خانگی می‌تواند به استرسِ پس از حادثه (PTSD) منجر شود؟

پیدا کردن دوست در محل کار

فواید داشتن دوست در محیط کار

تلاش برای پیدا کردن دوست در محیط کار می تواند نیازمند دانستن مزایای این کار باشد. داشتن دوستانی در محل کار می‌تواند مزایای زیادی برای رفاه شخصی و حرفه‌ای شما داشته باشد. برخی از مزایای آن عبارت‌اند از:

  • رضایت شغلی بیشتر: وقتی یک همکار داشته باشید که دوست خوبی هم باشد، می‌توانید در محل کار احساس شادی و رضایت بیشتری داشته باشید. می‌توانید افکار، احساس ها و تجربه های خود را با آنها در میان بگذارید و کمتر احساس تنهایی یا انزوا کنید. همچنین می‌توانید از کار خود بیشتر لذت ببرید و به شرکت خود وفادارتر باشید.
  • کاهش استرس محل کار: زمانی که دوستی داشته باشید که بتواند از شما حمایت کند و با شما همدردی کند، بهتر می‌توانید با چالش‌ها و فشارهای کاری کنار بیایید. می‌توانید ناامیدی خود را تخلیه کنید، به دنبال مشاوره باشید یا از آنها تشویق شوید. شما همچنین می‌توانید با آنها سرگرم شوید و بخندید که می‌تواند روحیه و سلامت شما را تقویت کند.
  • افزایش اعتماد در اطراف دفتر: وقتی دوستی دارید که می‌تواند برای شما و کار شما تضمین کند، می‌توانید روابط قوی‌تری با همکاران خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با حمایت و کمک به همکاران خود نشان دهید که دوستانه، قابل‌اعتماد و قابل‌اعتماد هستید. این می‌تواند ارتباط ها، همکاری و فرهنگ را در محل کار شما بهبود بخشد.
  • بهبود عملکرد شناختی و تنظیم خلق‌وخو: وقتی دوستی دارید که می‌تواند شما را به چالش بکشد و الهام‌بخش شما باشد، می‌توانید مغز خود را تحریک کرده و توانایی‌های ذهنی خود را تقویت کنید. شما همچنین زمانی که دوستی دارید که می‌تواند به شما آرامش و تسکین دهد و شما را شاد کند می‌توانید احساس های خود را تنظیم کنید و با احساس های منفی خود کنار بیایید. این می‌تواند به شما کمک کند عملکرد بهتری داشته باشید و در محل کار احساس ها و انگیزه مثبت‌تری را تجربه کنید.
بیشتر بخوانید:  تاثیرات آلودگی هوا بر مغز و سلامت روان

تعارض در محیط کار

برای بهبود روابط خود در محیط کار و موفقیت در دوست یابی شناسایی بعضی از تعارض های روابط در محل کار می تواند کمک‌کننده باشد. تعارض های روابط در محل کار می‌تواند برای بهره‌وری، روحیه و رفاه شما مضر باشد؛ بنابراین، اجتناب از آنها یا رفع آنها دراسرع‌وقت بسیار مهم است. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از تعارض های رابطه در محل کار وجود دارد:

  • به طور واضح و محترمانه با همکاران خود ارتباط برقرار کنید. از استفاده از ایمیل برای بحث یا حل اختلاف ها خودداری کنید. در عوض، در جایی که لحن صدا نشان‌دهنده قصد است، شخصاً ملاقات کنید، یا حداقل از طریق کنفرانس ویدئویی ملاقات کنید. فعالانه گوش کنید، احساس ها و نیازهای خود را بیان کنید و از سرزنش یا انتقاد دیگران بپرهیزید.
  • احساس ها و واکنش‌های خود را مدیریت کنید. سعی کنید هنگام برخورد با درگیری‌ها احساسی، تهاجمی یا تدافعی نکنید. ممکن است چیزی بگویید که ممکن است پشیمان شوید یا وضعیت را تشدید کنید. در عوض، آرام بمانید، استراحت کنید یا از طنز برای پراکنده کردن تنش استفاده کنید.
  • به دنبال درک و قدردانی از دیدگاه‌ها و زمینه‌های مختلف باشید. اجازه ندهید تعصب ها، کلیشه‌ها یا فرضیه ها قضاوت یا تعامل شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. توجه داشته باشید که تنوع یک قدرت و فرصتی برای یادگیری و رشد است.
  • انتظارها و اهداف روشن و واقع‌بینانه برای خود و دیگران تعیین کنید. مطمئن شوید که همه نقش‌ها، مسئولیت‌ها و ضرب‌الاجل‌های خود را می‌دانند. در صورت لزوم، بازخورد و شناسایی سازنده ارائه دهید. از مدیریت خرد یا بار بیش از حد همکاران خود اجتناب کنید.
  • با همکاران خود در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید یا سازماندهی کنید. این می‌تواند به شما در ایجاد رابطه، اعتماد و دوستی با آنها کمک کند. شما همچنین می‌توانید سرگرم شوید، استراحت کنید و آنها را در نور دیگری ببینید. می‌توانید به باشگاه‌ها، گروه‌ها یا رویدادهایی بپیوندید یا ایجاد کنید که با علایق یا سرگرمی‌های شما مطابقت دارند.
بیشتر بخوانید:  چگونه از توقف فکر، برای کنترل افکار ناخواسته استفاده کنیم؟

تهیه و تنظیم کلینیک روانشناسی نیک آرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02122476041